Praktisk information inden afrejse

Dine rejsepapirer:

Dine rejsepapirer fremsendes per e-mail ca. 10 dage før afrejse medmindre andet er aftalt.

Eventuelle misforståelser:

Hvis der - mod forventning - skulle opstå problemer under opholdet, som du ikke mener selv at kunne løse, SKAL du kontakte os enten på telefon +45 56 36 25 45 eller i kontortiden, eller på nødtelefonen efter kontortid.

Da det som sagt er for sent at rette evt. misforståelser eller fejl efter hjemkomsten, er det meget vigtigt, at du i sådanne tilfælde underretter os, således at vi har mulighed for at rette misforståelserne med det samme. Kun i tilfælde, hvor vi har været underrettet, vil en evt. klage blive behandlet. 

Såfremt du ikke overholder disse retningslinjer, kan du miste retten til at klage over manglerne efterfølgende i henhold til pakkerejselovens § 26.

Din flyrejse:

Check-in:

Vi anbefaler at du altid møder op i lufthavnen i god tid inden afrejse.  

Det er hos de fleste flyselskaber muligt at foretage online check-in 24 – 48 timer før afrejse.
Du kan altid finde aktuelle regler for check-in på de enkelte flyselskabers hjemmeside.

Da der i nogle tilfælde kan være sket ændringer i flytiderne er det MEGET VIGTIGT at du på afrejsedagen tjekker de aktuelle flytider for din rejse på VIEW TRIP hvor du indtaster reservationsnummeret fra din flybillet samt efternavn.

Regler for bagage på flyrejsen

Vi benytter mange forskellige flyselskaber på vores rejser. Det kan derfor variere, hvor meget du må medbringe i ind-tjekket bagage samt håndbagagen.
Se information om dette på din flybillet eller kontakt os, hvis du har spørgsmål omkring bagagen.

På din flybillet står der PC = antallet af styk ind-tjekket, bagage der må medbringes pr. person.

BEMÆRK: Se altid efter det mindste antal kilo, der står anført på rejseplanen, da det er dette som er gældende for hele flyrejsen!

BEMÆRK: Der kan være specifikke regler omkring mængde og vægt af din bagage afhængig af din destination eller rejse. Se praktisk information for din specifikke destination, for yderligere information herom.    

HUSK: skarpe genstande, knive, sakse og enhver form for beholdere over 100 ml med flydende væske m.v. må ikke forefindes i håndbagagen, men skal pakkes i den del af bagagen der checkes ind.

Links til flyselskabernes bagageregler:

KLM / Kenya Airways
Lufthansa
South African Airways
British Airways
Turkish Airlines
Qatar Airways
Emirates
Virgin Atlantic

Er du i tvivl hvor meget bagage du må medbringe på din flyrejse, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os.

Sædereservation:

På mange fly er det muligt at bestille et bestemt sæde mod betaling. Dette kan gøres på flyselskabernes hjemmeside eller vi kan gøre det for dig mod et gebyr på kr. 250,-

Vi gør dog opmærksom på, at flyselskabet ikke garanterer sædereservationen, da den kan blive ændret, hvis de ændrer flytype eller lignende inden afrejse.

Gode råd til pakning:

Vi anbefaler at du og din eventuelle rejseledsager pakker jeres kufferter, således at I begge kan undvære den ene kuffert i tilfælde af at bagagen skulle blive forsinket under flyrejsen. Sker dette, kan der gå et par dage før kufferten bliver leveret til dit indkvarteringssted.

Læg ALDRIG dit kamera i kuffferten, specialt ikke med alle dine billeder, medbring altid dette i håndbagagen. 

Vi anbefaler at du pakker følgende i din håndbagage:

  • Pas
  • Visum
  • Flybilletter
  • Forsikringsbeviser
  • Kreditkort & kontanter
  • Malariapiller
  • Livsvigtig medicin
  • Kamera & kikkert
  • Mobiltelefon og andet elektronik

Nødtelefon:

Safari Eksperten har en nødtelefon, hvor vore kunder uden for almindelig kontortid – i alle døgnets timer og på alle ugens 7 dage – altid kan komme i forbindelse med en kompetent Safari Eksperten-medarbejder.

Det understreges, at denne telefonlinje udelukkende er beregnet til egentlige nødopkald, hvor det er en absolut nødvendighed at komme i forbindelse med Safari Eksperten eller en pårørende. Brug denne nødtelefon når absolut påkrævet, men undgå venligst misbrug! - +45 30 26 25 40.

Undlad venligst at sende SMS til nødtelefonen da disse IKKE vil blive læst!

Rejse & afbestillingsforsikring:

Safarieksperten har indgået et samarbejde med Europæiske ERV, og er glade for både at kunne tilbyde dig en ideel rejseforsikring til dækning på din ferierejse samt en afbestillingsforsikring i tilfælde af, at du må aflyse rejsen på grund af sygdom.

Ønsker du at tegne en rejse-eller afbestillingsforsikring gennem Safari Eksperten, kan du kontakte din rejsekonsulent eller kontakte vores support på telefon 56 36 25 45 eller sende en mail til info@safarieksperten.dk

Afbestillingsforsikring:

Rammer akut sygdom, som medfører hospitalsindlæggelse eller lægeordineret sengeleje dig selv, dine nærmeste pårørende eller din rejseledsager, kan du uden omkostninger udsætte den bestilte rejse til et mere passende tidspunkt. Brand eller indbrud i egen bolig eller egen virksomhed umiddelbart inden afrejse kan også være grund til at udsætte rejsen.

Du kan hos Safari Eksperten vælge mellem to afbestillingsforsikringer, som koster henholdsvis 4% eller 6% af rejsens pris.

Har du tegnet en afbestillingsforsikring til 4% vil du få udstedt et tilgodebevis på rejsens pris af Safari Eksperten.

Har du tegnet en afbestillingsforsikring til 6% vil du få refunderet rejsens pris af Europæiske ERV Rejseforsikring.

Afbestillingsforsikringen skal bestilles samtidig med rejsen, og SENEST ved indbetaling af depositum. Efter indbetaling af depositum, er det ikke længere muligt at tegne afbestillingsforsikring på rejsen.

Udvidet dækning inkluderet i forsikringen:

Når du tegner en afbestillingsforsikring hos Safari Eksperten, er vores udvidet dækning altid inkluderet i prisen, hvilket betyder at det også er gyldig afbestillingsgrund, at man afbestiller rejsen som følge af mindre fysisk tilskadekomst, der normalt ikke giver ret til afbestilling, men som vil ødelægge rejsens formål.

Et godt eksempel kunne være en brækket fod, som vil umuliggøre at du får det fulde udbytte af rejsen, men som naturligvis ikke ville opfylde forsikringskravet om at være lægeordineret sengeliggende. Samme forhold gør sig også gældende i forbindelse med erstatningsrejse.

Rejseforsikring:

Med Europæiske ERV’s omfattende rejseforsikring er du sikret økonomisk mod følgerne af næsten ethvert uheld i forbindelse med ferierejsen. Også her gælder den udvidede dækning, som nævnt under afbestillingsforsikring.

Rejsens varighed: Pris:
Op til 5 dage DKK 725,-
Op til 10 dage DKK 840,-
Op til 17 dage DKK 1.000,-
Op til 23 dage DKK 1.140,-
Op til 30 dage DKK 1.300,-
Årsrejseforsikring (max. 30 dage) DKK 960,-


Du kan læse mere om vores rejse & afbestillingsforsikring i vores brochure, som kan hentes her.

Vigtig info ved eventuel lejebil: 

Kreditkort til depositum:

Ved afhentning af billeje skal alle chauffører fremvise kreditkort. De fleste udlejningssteder accepterer IKKE VisaDankort som et gyldigt kreditkort.

Vi anbefaler derfor alle vores kunder at medbringe et alternativt kreditkort, for at undgå en uheldig situation på rejsen.

Eksempler på gyldige kreditkort: Mastercard, Diners Club, og American Express.

Kørekort:

Har du bestilt en lejebil på din rejse, skal du være opmærksom på at nogle udlejningsselskaber kræver at du, er i besiddelse af et internationalt kørekort. Du kan anskaffe et internationalt kørekort på det nærmeste borgerservicekontor. Husk at medbringe et pasfoto.

Det internationale kørekort koster kr. 25,-

Medbragt medicin:

Hvis du tager medicin med euforiserende virkning med på rejsen, skal din medicin have et såkaldt pillepas. Det gælder f.eks. for sovemedicin, stærk smertestillende medicin - men også noget så harmløst som Kodimagnyl.

Tjek evt. med din læge eller på www.apoteket.dk hvor du også kan bestille dit pillepas online og hente det på dit lokale apotek 1-2 dage efter. Pillepasset er gratis.

Indemnity Form:

Skal du på foto safari, er det almindeligt at du bliver bedt om at underskrive en formular (Indemnity Form) ved ankomst.

I korte træk skriver du under på, at du er bekendt med, at man befinder sig i et område, hvor der er vilde dyr, og at dette sker på eget ansvar og at man ikke kan drage safarifirmaet eller dets ansatte til ansvar, hvis uheldet skulle være ude.

Billeder:

Vi er meget interesseret i at modtage billeder eller videoer fra vore kunder, og disse vil evt. blive brugt i forbindelse med tilbudsmateriale, hjemmeside, facebook og nyhedsbreve. Vi vil meget gerne have billederne tilsendt hurtigst mulig efter hjemkomsten

Hjemkomsten:

Vi er altid glade for at høre ”sidste nyt fra vores destinationer” efter hjemkomsten. Det er af største vigtighed, for at vi løbende kan følge med i, hvad der sker "derude". Derigennem kan vi udvikle og evt. forbedre vore rejsemål.

Ved hjemkomsten modtager du en evalueringsmail som du meget gerne må udfylde og returnere til os.

Derfor - hvad enten det er ris eller ros til os – hører vi meget gerne om det.

Vi vil også sætte stor på en anmeldelse på vores truspilot side, så andre kunder kan læse om din oplevelse med os.
Link til Safari Ekspertens trustpilot side.

 

Vi håber, at ovenstående giver svar på alle de spørgsmål, der naturligt er før afrejsen. Skulle der være ubesvarede spørgsmål, må du ikke tøve med at kontakte os - vort arbejde er i første række at betjene vore kunder.

Safari Eksperten A/S er naturligvis medlem af Danmarks Rejsebureauforening, Rejsegarantifonden og Pakkerejseankenævnet.


Venlig hilsen
Safari Eksperten A/S